Mituri din fitness – demontate!

Fie ca traiesti ca sa mergi la sala sau mergi la sala ca sa traiesti, stim ca vrei sa obtii cele mai bune rezultate din antrenamentul tau. Primul pas: fa diferenta intre mit si adevar. Urmeaza sa discutam patru mituri comune, ca tu sa te poti testa inainte sa pierzi timp pretios de antrenament.

Adevarat sau Fals: Stretchingul inainte de antrenament nu iti va imbunatati performanta

Raspuns: Adevarat. Potrivit unei noi cercetari, stretchingul inainte de o competititie atletica poate cauza o performanta mai slaba. De fapt, un studiu aparut in Journal of Sports Science and Medicine a descoperit ca stretchingul a slabit echilibrul si a avut efect nul asupra timpului de reactie al atletilor, in timp ce un studiu din Journal of Strength and Conditioning Research a aratat ca acest exercitiu a dus la un timp mai lung obtinut de sportivi.

Acest lucru nu inseamna, insa, ca ar trebui sa sari peste exercitiile de stretching, care ajuta la mobilitate, flexibilitate si agilitate. Prin urmare, numai daca doctorul nu iti recomanda stretchingul, opteaza pentru o incalzire mai dinamica care include exercitii cardio usoare precum mersul sau alergatul.

Adevarat sau Fals: Antrenamentul de forta poate da un aspect masculin femeilor

Raspuns: Fals. Pune-o pe seama hormonilor. Corpul tau are nevoie de testosteron pentru a provoca hipertrofia muschilor, sau abilitatea de a dezvolta muschii. Femeile nu au la fel de mult testosteron in corp ca barbatii. In timp, antrenamentul de rezistenta regulat te poate ajuta sa arati mai suplu pentru ca, pe masura ce iti tonifiezi muschii, vei arde calorii mai eficient. De fapt, muschii ard calorii de trei ori mai mult din tesutul gras, iar antrenamentele de rezistenta sau de forta pot accelera metabolismul pentru arderile de calorii mai eficiente. Castigi oricum ai da-o.

Adevarat sau Fals: Mergand, arzi mai multe grasimi decat alergand

Raspuns: Fals. Este adevarat ca, atunci cand faci exerciti de intensitate scazuta, corpul tau arde in primul rand grasimi ca sa alimenteze procesele interne ale corpului. Alergatul arde o combinatie de carbohidrati si grasimi – asa ca arzi un procent mai scazut de grasimi, dar mai multe grasimi in total. Daca te antrenezi la o intensitate mai mare, vei arde mai multe calorii in ansamblu, iar acesta este intotdeuna un lucru bun.

Adevarat sau Fals: Bea un pahar de apa cu gheata ca sa te rehidratezi dupa antrenament

Raspuns: Fals. N-ai decat sa bei paharul acela de apa, dar sa fie la temperatura camerei. Corpul poate sa o absoarba mai bine pentru ca vasele de sange raman dilatate si nu se contrag la contactul cu lichidul rece. Corpul tau nu trebuie sa mai consume energie incalzindu-se mai intai. Daca ai facut un antrenament de o ora (sau mai lung de o ora) de intensitate ridicata, opteaza pentru o bautura sport sau un smoothie pentru a reface electrolitii si nutrientii pierduti in timpul antrenamentului.

Adevarat sau Fals: Intotdeauna trebuie sa ai febra a doua zi dupa antrenament

Raspuns: Fals. Eficienta antrenamentului nu se masoara prin febra musculara. Durerea este modul prin care corpul tau iti comunica ceva ce este in neregula. Spune ori ca ceva este vatamat, ori ca ai exagerat. Durerea suportabila care trece a doua zi este normala, dar daca lucrezi atat de mult incat nu poti sa te asezi sau sa iti ridici bratele deasupra capului, inseamna ca ai exagerat. In traducere: e ok sa iti aloci o zi pentru stretching si flexibilitate.

Adevarat sau Fals: Exercitiile fizice nu afecteaza sarcina

Raspuns: Adevarat. Pentru majoritatea femeilor insarcinate, antrenamentul nu numai ca nu afecteaza sarcina, ba chiar poate reduce simptomele neplacute cauzate de sarcina (dureri de spate, constipatie, balonare, retentie de apa), reduce riscul diabetului cauzat de sarcina, imbunatateste somnul, conform Colegiului American al Obstetricienilor si Ginecologilor. Mersul, inotul, aerobicul si alergatul – mai ales daca alergai inainte de sarcina – sunt in general activitati binevenite in timpul sarcinii. Scufundarile, sporturile de contact, si antrenamentul care prezinta riscul de a cadea, nu sunt recomandate. Bineinteles, vorbeste cu doctorul tau inainte de orice activitate fizica ca sa decizi ce e bine pentru tine.

Adevarat sau Fals: Nu iti trebuie un plan sa scazi in greutate

Raspuns: Adevarat. Orice activitate este mai buna decat sedentarismul – statul in picioare, mersul rapid, spalatul pe dinti, facutul patului, de exemplu. Nu sta niciodata jos cand poti sa stai in picioare. Intotdeauna mergi pe scari. Parcheaza cat mai departe de locul in care vrei sa ajungi. Toate se aduna.

 

Adevarat sau Fals: Daca nu te mai antrenezi, muschii se transforma in tesut adipos

Raspuns: Fals. Totusi, tonusul iti poate scadea, daca te opresti din antrenament pentru ca tesutul muscular se poate restrange, facand ca tesutul adipos sa para mai proeminent. Vestea buna: chiar daca iei o pauza de la antrenament, poti sa revii la vechiul tonus din nou. Muschii tai doar s-au ascuns, asteptand sa ii descoperi din nou!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.